Telefon +48 698 217 806

mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Na czym polega transport drogowy kontenerów?

kontenery morskie

Klasyczne kontenery morskie są wykorzystywane od połowy ubiegłego wieku do przewozu różnych ładunków drobnicowych, pozwalając na znaczne przyspieszenie procesów niezbędnych do załadunku i rozładunku towarów. Ze względu na solidną konstrukcję połączoną ze sporymi rozmiarami oraz dużą wytrzymałością, powszechnie adaptuje się je na łatwe do przemieszczenia gotowe pomieszczenia użytkowe lub komponenty większych budynków modułowych. W takich przypadkach niezbędny staje się jednak sprawny transport kontenerów oraz użycie urządzeń umożliwiających ich rozstawienie w wybranych miejscach. Przekonajmy się, w jaki sposób przemieszcza się kontenery i co jest do tego potrzebne.

W jaki sposób przewozi się kontenery?

Kontenery morskie najczęściej występują w trzech wersjach – określanej jako ISO 10, mającej długość niemal 3 metrów oraz ISO 20, liczącej około 6 metrów, a także ISO 40 osiągającej nieco ponad 12 metrów. We wszystkich tych przypadkach szerokość jest jednakowa i wynosi 2,438 metra. Stalowa rama jest wyposażona w specjalne punkty mocowania, które pozwalają na unoszenie całości. Z uwagi na wymiary i masę – dla ISO 10 jest to 1,2 tony, dla ISO 20 2 tony, a dla ISO 40 aż 3,38 tony – do przewozu konieczne będzie auto ciężarowe z płaską powierzchnią ładunkową albo specjalnie w tym celu przygotowaną ramą. Tej ostatniej używa się jednak głównie dla klasycznych kontenerów transportowych.

Co jest potrzebne do załadunku i rozładunku kontenerów?

Z uwagi na masę kontenera jego ustawienie na skrzyni ładunkowej samochodu ciężarowego i późniejsze przeniesienie w wybrane miejsce wymaga użycia dźwigu. Najczęściej w tym celu używane są auta wyposażone w zintegrowany żuraw, tzw. HDS, czyli hydrauliczny dźwig samochodowy. Takie rozwiązanie znacznie ogranicza koszty całej operacji.